9. okt. 2009

Letenje v Pekingu in Linzhoju - Paragliding in Beijing and Linzhou

-->
(Javljanje za oddajo „Gori doli naokoli“ za Radio Slovenija 1 / Published in the entertainment program „Gori doli naokoli“ on Radio Slovenia 1)
Ni hao!
Letenje z jadralnimi padali naj bi po besedah Leaventrija bilo uradno prepovedano na Kitajskem, vendar v realnosti je to nekoliko drugače.
Leaventrji je član prestižnega letalnega kluba Flying man iz Pekinga, ki združuje jadralne padalce, zmajarje, motorne zmajarje, mikro lite letala in helikopterje. Klub je situiran v okolišu, kjer se nahaja golf klub in nedaleč od tega so tudi grobnice bivših kitajskih vladarjev.

Flying man rezidenca

Letenje v tem delu Pekinga je sicer zanimivo, a kaj ko je z vseh strani omejeno z vojaškimi bazami ali pa drugimi pomembnimi državnimi objekti, katerim se ne smeš približati. Na vrhu pa zelo nizko letijo potniška letala, ki imajo tam čez svoj koridor. Čeprav vreme ni bilo nič kaj obetavno nama je uspelo poletet iz majhnega vzletišča na vrhu hriba, kjer stoji opuščen samostan ali oddajnik saj sploh ne vem točno.

Start pilota tandema ali...

Potem ko sem se dvignil nekaj sto metrov nad vzletišče je bila vidljivost zelo slaba, saj je Peking znan po svojem mrču. Malo krožim po sosednjih gričih in med tem se mi na radijski postaji zamenja frekvenca in ulovim frekvenco lokalnega radia, ki predvaja tradicionalno kitajsko glasbo. Tako imam pravi kitajski sprehod po nebu Pekinga, ki pa ga moram kaj kmalu zaključiti, potem ko se mi vrne frekvenca in sporočim mojo pozicijo v bazo od kjer mi velijo naj se vrnem nazaj, ker se tam pač ne leti iz prej navedenih vzrokov. Želja je bila leteti prek kitajskega zida, a se nama ni uresničila. Zato sva odrinila 500 kilometrov južneje v mesto Linzhou v provinci Henan. To je kraj, ki so ga ruski piloti zelo hvalili.

Greben ali klif nad katerim se leti in znana zajeda

Namreč pogoji za letenje in tudi investicije, ki se izvajajo na tem področju kitajske v padalske namene so ogromne. Tako si lahko obetamo, da bo to naslednje leto eno izmed prizorišč za svetovni pokal v preletih z jadralnimi padali. Na zadnjem delu majhnega kamiona se peljemo po ozki cesti, ki se vije skozi kanjon nacionalnega parka. Potem ko zapustimo glavno cesto, se cesta zoža in srečanje dveh avtomobilov je kar tesno. Vendar so pogledi v dolino spodaj čudoviti.

Na severni strani 'klifa'

Ljudje tu gori še vedno živijo in male terase v katerih gojijo predvsem koruzo in sadno drevje so zelene in polne dobrot. Le voda je problem. Navpične stene nad katerimi se nahaja vzletišče povzročajo, da se veter vrtinči in tako ima ne malo pilotov po vzletu probleme z upravljanjem svojega padala in zato razni kolapsi padal in izmeti rezervnih padal niso nič nenavadnega. A ko se na to enkrat privadiš je vzlet pravi užitek. Se večji užitek in oči se kar ne morejo nagledati lepote narave, ki se skriva potem ko se dvigneš nad greben. Prvi greben in nato globok kanjon pa naslednji greben in tja naprej planjave, ki jim ni videti konca.

Skoraj na 3000m - lepo vidna cesta

Vse je tako lepo in na dosegu roke, a kaj ko vremenski pogoji niso bili ravno idealni čeprav smo leteli na višini 2500 metrov. Zanimivo je da so po vseh teh oddaljenih vasicah in grebenih speljane poti in povsod tam je mogoče najti prebivalce, ki vedno zelo toplo sprejmejo vsakogar, ki jih obišče. Prav tako se mi je zgodilo vsakič, ko sem pristal, saj nikoli nisem pristal na uradnem pristanku. Tako so ob mojem pristanku poleg livarne za avtomobilske zavorne kolute ustavili proizvodnjo. Delavci so mi prišli naproti in mi pomagali zlagati padalo. Zaradi močnega vetra sem imel problem obdržati padalo na tleh zato so delavci enostavno kar stopili na robove padala. Kako jim razložiti v kitajščini, da naj tega ne počnejo, saj bodo poškodovali padalo? Ah raje sem se kar podvizal in čim hitreje pospravil padalo, medtem pa so oni z zanimanjem občudovali material iz katerega je narejeno padalo, ter se čudili tankim vrvicam, ki so pripete na kupolo in držijo pilota v sedežu. Zelo mi je bilo žal, ker se z njimi nisem mogel pogovoriti, zaradi mojega neznanja kitajskega jezika.

Pridni delavci

Ko je bilo padalo pospravljeno, so se vrnili na svoja delavna mesta meni, pa so prinesli vodo in stol na katerem naj počakam prevoz, ki so mi ga poklicali. Podobna zgodba se je zgodila naslednji dan, ko mi je pri pristanku omahnila kupola padala v koruzno polje in je kar naenkrat od nekje prihitelo pet žena, ki so začele vleči padalo iz polja.Po nekaj minutah pregovarjanja sem jih le ustavil, ter jim razložil, da je to nežna stvar in je potrebno z njo bolj previdno ravnati. Namreč listi koruze so zelo ostri in kaj kmalu bi se lahko zgodilo, da bi se katera izmed vrvic prerezala. Da je to pravi kraj za polete je dokazal nekaj dni pred našim prihodom pilot šolskega padala, ki mu je uspelo poleteti 150 kilometrov daleč. Za vse ki vas zanima kaj več informacij o tem kraju si to lahko ogledate na blogu AzijeTmin.
Več fotografij o bivanju in letenju v Beijingu ter Linzhoju.
Za več informacij o letenju in pogojih letenja, ter nastanitvenih možnostih v Linzhoju, Henan provinci, Kitajska najdete na spletni strani.
Najine zgodbe so objavljene v oddaji „Gori doli naokoli“ na Radio Slovenija 1 vsako soboto ob 10.30.

English:

More photo about our living and flying in Beijing and Linzhou.
For more information about flying in Linzhou, Henan province, China you can get on this page.
Our stories are published in „Gori doli naokoli“ entertainment program on Radio Slovenia 1,
Every Saturday at10.30 a.m. (GTM +1).


Ni komentarjev:

Objavite komentar